Logo stránky korte trénink.

Základy stravy

Základní informace o stravě vhodné při silovém tréninku korte

Pokud cvičíte silový trénink korte, je potřeba dodržovat základy správné stravy ve vašem jídelníčku. Na stravu ve vašem jídelníčku nahlížejte podle základního členění: bílkoviny, sacharidy a tuky. Dávejte přednost vyváženým dobře stravitelným jídlům a používejte doplňky stravy (suplementy). Dávejte pozor na základní potraviny a nápoje, které mají v jídelníčku vždycky své místo a nesmí být nahrazovány suplementy. Jídelníček s vyváženou stravou by měl vždy obsahovat celozrnné pečivo, rýži, těstoviny a brambory, což jsou 4 základní zdroje sacharidů. Dále do jídelníčku zařaďte všechny druhy masa (hovězí, kuřecí, vepřové), které je důležité protože obsahuje bílkoviny - základní kameny při budování svalové hmoty. Sladit můžete například dextrózou (hroznový cukr) a co se týče nápojů, preferujte hlavně čistou pitnou vodu spolu s minerálkami. Snažte se ve vašem jídelníčku co nejvíce omezit a pokud možno časem odstranit potraviny jako jsou bílé rohlíky, chleba, sekaná, tlačenka, kuchyňský cukr a slazené limonády, tyto potraviny a nápoje v sobě obsahují jednoduché sacharidy, které se ukládají do tuků. Ze začátku může být dodržování zásad správné stravy a jídelníčku těžké, ale snažte se vydržet, uvidíte, že se výsledky dostaví, zvláště pokud k takovému vyváženému jídelníčku budete cvičit silový trénink korte.

Optimální množství bílkovin, sacharidů a tuků

Denně by se mělo přijmout 2 g bílkovin na kg vaší tělesné váhy. Příjem sacharidů je o něco vyšší, a sice 5-7 g na kg vaší tělesné váhy. Tuky držte na rozmezí 0,5 g na kg vaší tělesné váhy. Vypít by se mělo alespoň 3-4 litry vody (minerálek) denně. Pokud cvičíme silový trénink korte, můžeme přijímat i větší množství stravy, protože tento trénink je náročný na metabolismus.

Příklady jídelníčků se stravou vhodnou při silovém tréninku korte

Níže jsou uvedeny obecné příklady jídelníčků vhodné, pokud cvičíte silový trénink korte. Neberte je doslovně, tyto jídelníčky je možno upravit podle vaší fantazie, času a pohodlí. Jídelníček se skládá z pěti základních chodů, tří větších (snídaně, oběd, večeře) a dvou svačin. Rozmezí mezi jednotlivými chody je zhruba doba čtyř hodin, ale toto časové rozmezí záleží na čase tréninku.

Stravovací jídelníček 1

  • Snídaně: protein, ovoce
  • Svačina: sendvič nebo bageta a zelenina
  • Oběd: protein a po malé pauze následuje hlavní jídlo (smažený květák nebo buchty s mákem)
  • Svačina: sendvič, bageta a zelenina, pokud předchází trénink, vezměte si suplement (gainer nebo sacharidovo-proteinový nápoj)
  • Večeře: protein, buchty s mákem
Maso se zeleninou.

Stravovací jídelníček 2

  • Snídaně: velká dávka gaineru s ovocem
  • Svačina: poloviční dávka gaineru s ovocem
  • Oběd: maso (vhodné je zvolit nějaký druh ryby) s rýží, těstovinami, pečivem nebo bramborami a příloha ve formě zeleniny nebo ovocné šťávy
  • Svačina: poloviční dávka gaineru s ovocem
  • Večeře: maso (vhodné je zvolit nějaký druh ryby) s rýží, těstovinami, pečivem nebo bramborami a příloha ve formě zeleniny nebo ovocné šťávy
Brambora obložená se zeleninou.

Stravovací jídelníček 3

  • Snídaně: vločky, mléko, vajíčka, chleba, sýr, ovoce (vyhněte se šunce a jiným masovým výrobkům)
  • Svačina: Kysaný mléčný výrobek (jogurt, podmáslí, kefírové mléko), celozrnné pečivo, ovoce nebo zelenina
  • Oběd: maso (jakékoliv) s rýží, těstovinami, pečivem nebo bramborami a příloha ve formě zeleniny nebo ovocné šťávy
  • Svačina: Kysaný mléčný výrobek (jogurt, podmáslí, kefírové mléko), celozrnné pečivo, ovoce nebo zelenina, pokud předchází trénink, vezměte si suplement (gainer nebo sacharidovo-proteinový nápoj)
  • Večeře: maso (jakékoliv) s rýží, těstovinami, pečivem nebo bramborami a příloha ve formě zeleniny nebo ovocné šťávy
Zdravé zeleninové rizoto.

Jak již bylo uvedeno výše, tyto jídelníčky lze upravovat a navzájem kombinovat. Dále je možno ze začátku sledovat složení jednotlivých jídel a počítat si obsah jednotlivých živin (bílkovin, sacharidů a tuků) pro získání představy o složení potravy.